torsdag 21. mars 2013

Solitaire

Jeg stopper opp. Tiden stopper opp. Jeg ser inn i de dype, uttrykksfulle øynene dine, og tiden stopper. Noe som kjennes ut som langt i det fjerne kjenner jeg et sterkt lys som flerrer magien et ørlite sekund. Det flerrer magien mellom deg og meg. Intensiteten mellom øynene våre.


and solitaire is the only game in town
and every road that takes him, takes him down
and by himself it's easy to pretend
he'll never love again

Jeg smiler. Du sier ingenting, men ansiktet ditt forteller meg så mye. Det vakre ansiktet ditt. Ansiktet som er grovt, med de mørke øyenbrynene. Det er mystisk, øyeblikket er mystisk. Selv om det vrimler av folk rundt oss, enser vi de ikke. Det er kun du og jeg.


 and by himself he plays the game
without her love it all ends the same
while life goes on around him everywhere,
he's playing solitaire

Du har armene om meg, og det føles så trygt. Etter alt som har skjedd så er det endelig trygt. Jeg rømte av gårde og du tok i mot meg. De trygge armene dine tok i mot meg, og du slipper ikke.


a little hope goes up in smoke
just how it kills,
goes without saying.

Den hvite skjorten din passet så fint til den solbrune huden din. Det lure smilet ditt. Deg.
Det var deg og meg, sa du - deg og meg mot alt som måtte komme. Jeg så det i øynene dine, den dagen - at du mente det. Det var deg og meg mot alt som måtte komme.


and solitaire is the only game in town
and every road that takes him, takes him down
and by himself it's easy to pretend
he'll never love again

Nå er kun bildet igjen. Det gamle passfoto-boks-bildet. Det vakre bildet der dere smiler mot hverandre og alle kan se at det lyser kjærlighet av dere. At det var dere to. Mine vakre oldeforeldre.  Kjærlighet.



The Carpenters - Solitaire

Ingen kommentarer: