mandag 8. februar 2010

Skoleblogging

Franskprøve. Kantina. Jentene. Litago.

Vi har sett film i dag, resten av The Hitchikers Guide to the Galaxy og Little Big Man i kommunikasjon og kultur.
Little Big Man er en gammel westernfilm, med indianere og hvite soldater. Og igjen, når vi ser sånne filmer så begynner "de små grå" som Poirot ville sagt i hodet mitt å tenke.
Se hvor slemme hvite folk har vært mot minjoriteter rundt om i verden?

Ta indianerne da, hva hadde de gjort for noe galt når "the bluejackets" kom å skjøt de ned?
Indianerne hadde pil og bue, de hvite soldatene hadde gevær. Det var jo urettferdig til de grader.
Som jeg sa før, hva er hvite folk til å tro at de er bedre enn alle andre? - flaut.


Uansett, har kjøretime også i dag. Skal antageligvis dure inn til sarp og kjøre litt der. Og så har vi glattkjøring på onsdag. Gruer meg. Er da hele dagen også, fra elleve til halv fire - ish. Heldigvis er det bare gjennomført - ikke noe du må ta omigjen hvis det skulle være sånn.

Fikk koselig melding på Facebook i går også, fra Karin - engelsklæreren min i førsteklasse. Koselig med oppmuntring i skriving når den læreren som skal oppmuntre deg i det - ikke gjør det.

Ønsk meg lykke til på franskprøva etterpå. ILU
:)
Ciao

2 kommentarer:

Hanne sa...

Hurra for lærere som Karin! Som kan motivere istedenfor å demotivere :)Stå på jenta mi og ha tro på deg selv! Du kan få til alt du vil. Love love love
Mamma

Unknown sa...

Ja, hurra for henne.
takk, mams <3