onsdag 18. februar 2009

The other Boleyn girl.

Nå sitter jeg her og leser i Søstrene Boleyn. Den er helt fantastisk.
Det er en bok med så mye sorg, kjærlighet og drama at det er helt vilt. Jeg tror kjærligheten mellom to personer den gangen var mye mer annerledes enn det den er i dag. Mary for eksempel ble giftet bort til en mann i en alder av tolv år. tolv år!
Og likte man virkelig noen, så måtte man ta hensyn til familiens beste før man valgte noe. Om det gangnet familien å bli sammen med hertugen av blalba eller om man kunne velge en "enkel" bonde i forhold til din rike familie.
Og kongen, han kunne gjøre akkurat hva han ville. Henrik VIII var gift med Dronning Maria - av England, som også var prinsesse av Spania.
Han var sammen med Marys mor, Mary og senere Anne. Og alle i hoffet, inkludert dronningen. Men hun hadde hvertfall ingenting hun skulle sagt. Hun måtte bare være tilstede og vente på at Henrik kom når han kom.

Boka er ganske dyr, men den er virkelig verdt det! Les les les! :D

4 kommentarer:

lillewang sa...

Den boka har jeg skikkerlig lyst til å lese! :)
Kan jeg få låne den når du er ferdig?
<3

Miriam Lilliana Sundsrud Jensen sa...

Gjett om jeg skal:):)

Klem <3

Unknown sa...

Ja, det kan du vettu, Annhelen <3

:D

lillewang sa...

Tusen millioner takk<3
Loveu